تدابیر قبل از سفر اربعین

::: مصونیت پاها از تاول :::

برای این‌که در پیاده‌روی اربعین، پای شما آسیبی نبیند؛ حنا را با محلول" آب + نمک + آب‌لیمو" ترکیب کرده و به پاهایتان بمالید. و این کار را ده روز قبل از سفر، سه روز پیاپی انجام دهید.در این صورت در سفر اربعین، آسیبی براثر پیاد هروی طولانی متوجه پای شما نمی‌شود. ان‌شاءالله.

::: مصونیت از سست شدن مچ پا :::

بعضی مواقع در پیاده‌روی، مچ پا سست می‌شود و درد می‌گیرد. برای جلوگیری از این سستی، پایتان را در" آب +نمک" بگذارید. آب و نمک استحکام مبخش مفاصل است. ترکیبی که در اینجا پیشنهادمی کنیم، "آبلیمو+ نمک+حنا"است. به این طریق که آب را شور کرده و حنا هم به آن اضافه کنید. این حنا را ا گر روی ساق پا بگیرید این سستی و درد را برطرف می‌سازد. این شیوه حتی درد پای پیرزن‌ها و پیرمردها را نیز درمان می‌کند. درعین‌حال مقاوم کننده هم هست.

::: مصونیت از بوی بد عرق بدن :::

پیاده‌روی باعث عرق کردن بدن می‌شود ا گر می‌خواهید عرق بدبو نشود، بدنتان را با سرکه بشویید.پیشنهاد می‌شود لیف را به سرکه آغشته کرده و ۵ دقیقه به بدن بمالید، سپس بشویید.

::: مصونیت از ضعف سیستم ایمنی بدن :::

در سفر به کشور عراق به علل مختلفی ممکن است سیستم ایمنی بدن دچار ضعف شده و بدن مستعد دریافت بیماری گردد. حجامت عام )بین دو کتف( یا حجامت آلرژی قبل از سفر پیشنهاد بسیار مناسبی جهت تقویت سیستم ایمنی بدن و مقابله با بسیاری از انواع بیماری‌های احتمالی است.

::: مصونیت از عرق‌سوز :::

چنانچه از پودر بهداشتی نوره استفاده می‌نمایید یک هفته منتهی به سفر این عمل را انجام ندهید، جهت بهره‌مندی از مزایای پودر بهداشتی، این عمل را یک هفته تا ده روز قبل از سفر انجام بدهید. از لباس‌زیر نخی یا پنبه‌ای استفاده نمایید. بعد از هر دفعه تخلّی و شستشو)علی‌الخصوص در مسیر پیاد هروی(، مواضع را به‌طور کامل خشک نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *