مسائل و راه حل کلی

مسائل راهبردی ما در حوزه‌ی سلامت

خداوند متعال: «و از ميان مردم كسى است كه در زندگى اين دنيا سخنش تو را به تعجب وا مى‌دارد و خدا را بر آنچه در دل دارد گواه مى‏‌گيرد و حال آنكه او سخت‏‌ترين دشمنان است (۲۰۴) و چون رياستى يابد كوشش مى‌‏كند كه در زمين فساد نمايد و كشت و نسل را نابود سازد و خداوند تباهكارى را دوست ندارد(۲۰۵)»

[وَمِنَ النَّاسِ مَنْ يُعْجِبُكَ قَوْلُهُ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَيُشْهِدُ اللَّهَ عَلَى مَا فِي قَلْبِهِ وَهُوَ أَلَدُّ الْخِصَامِ (۲۰۴) وَإِذَا تَوَلَّى سَعَى فِي الْأَرْضِ لِيُفْسِدَ فِيهَا وَيُهْلِكَ الْحَرْثَ وَالنَّسْلَ وَاللَّهُ لَا يُحِبُّ الْفَسَادَ (۲۰۵)] [قرآن کریم: سوره بقره]

  1. افزایش چشمگیر سقط جنین و ازدیاد آمار ناباروری در زوجین ایرانی
  2. گسترش بی سابقه بیماری های صعب العلاج و مرگ‌های ناگهانی
  3. کاهش بی سابقه آرامش روحی و روانی
  4. فقر کیفی مواد غذایی و محصولات گوناگون کشاورزی
  5. وابستگی مبنایی در علوم گوناگون به ویژه علوم کاربردی و مورد نیاز جامعه‌ی اسلامی مانند پزشکی و کشاورزی به تمدن غرب
  6. وابستگی شدید در صنعت پزشکی و کشاورزی به دولت‌های مستکبر جهان

 

فائو و WHO مسئله‌سازان و دشمنان اصلی

خداوند متعال: «بسيارى از آنان را مى‌‏بينى كه كسانى كه كفر ورزيده‏‌اند را به ولایت خود گرفتند، راستى چه زشت است آنچه براى خود پيش فرستادند كه [در نتيجه] خدا بر ايشان خشم گرفت و پيوسته در عذاب مى‌مانند (۸۰) و اگر به خدا و پيامبر و آنچه كه به سوى او فرود آمده ايمان مى‌‏آوردند آنان را به ولایت نمى‏‌گرفتند ليكن بسيارى از ايشان نافرمانند (۸۱) مسلماً يهوديان و كسانى را كه شرك ورزيده‏‌اند دشمن‏ترين مردم نسبت به مؤمنان خواهى يافت و قطعا كسانى را كه گفتند ما نصرانى هستيم نزديكترين مردم در دوستى با مؤمنان خواهى يافت زيرا برخى از آنان دانشمندان و رهبانانى‏‌اند كه تكبر نمى‌‏ورزند (۸۲)»

[تَرَى كَثِيرًا مِنْهُمْ يَتَوَلَّوْنَ الَّذِينَ كَفَرُوا لَبِئْسَ مَا قَدَّمَتْ لَهُمْ أَنْفُسُهُمْ أَنْ سَخِطَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ وَفِي الْعَذَابِ هُمْ خَالِدُونَ (۸۰) وَلَوْ كَانُوا يُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالنَّبِيِّ وَمَا أُنْزِلَ إِلَيْهِ مَا اتَّخَذُوهُمْ أَوْلِيَاءَ وَلَكِنَّ كَثِيرًا مِنْهُمْ فَاسِقُونَ (۸۱) لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الْيَهُودَ وَالَّذِينَ أَشْرَكُوا وَلَتَجِدَنَّ أَقْرَبَهُمْ مَوَدَّةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ قَالُوا إِنَّا نَصَارَى ذَلِكَ بِأَنَّ مِنْهُمْ قِسِّيسِينَ وَرُهْبَانًا وَأَنَّهُمْ لَا يَسْتَكْبِرُونَ (۸۲)] [قرآن کریم: سوره مائده]

  1. یهود و مشرکان یعنی کسانی که در ربوبیت الهی شریک قائل هستند؛ دشمنان اصلی بشریت و ملت‌های مستضعف جهان‌اند.
  2. نابودکردن نسل بشر با عناوین گوناگون از جمله عدم گنجایش زمین؛ اصلی‌ترین برنامه دشمنان است. بیوتروریسم و کشتارهای جهانی از جمله مصادیق آن است.
  3. عدم شناخت و معرفت دشمنان نسبت به محیط زیست و خلقت الهی باعث آن می شود که نه تنها تلاش ایشان برای حفظ محیط زیست، نتیجه ندهد بلکه باعث نابودی آن گردیده است. تغییر در خلقت، ترویج درختان غیرمثمر، تراریخته‌ها و فروریخته ها از جمله مصادیق این موضوع است.
  4. یهود با رعایت مصرف طیبات برای مردم خود در قالب نشان تجاری «کاشر» تمام تلاش خود را در ترویج مصرف خبیثات برای دیگر مردم جهان انجام می‌دهد. نوشابه‌های گوناگون، ژله و پاستیل، شیرینی‌جات مصنوعی و روغن‌های تراریخته از جمله مصادیق آن است.
  5. فائو یا سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد و سازمان بهداشت جهانی (WHO) هر دو تحت تسلط صهیونیسم جهانی، در تلاش هستند سیاست‌های خباثت‌آلود یهود در مورد بشریت را در جهان محقق کنند.

 

اميرالمؤمنین علی علیه السلام فرمودند: «اين امت اسلام پيوسته در خير و خوبي و سعادت و نجات هستند تا زماني كه لباس عجم‌ها (عجم يعني كفار غیرعرب، نه ايرانيان) را نپوشيده‌اند و غذاي عجم‌ها را نمي‌خورند و اگر چنین کنند به قهر الهی ذلیل می‌شوند.» [أَحْمَدُ بْنُ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ الْبَرْقِيُّ فِي الْمَحَاسِنِ عَنْ أَبِيهِ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ الْمُغِيرَةِ وَ مُحَمَّدِ بْنِ سِنَانٍ جَمِيعاً عَنْ طَلْحَةَ بْنِ زَيْدٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ عَنْ آبَائِهِ ع أَنَّ أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ ع كَانَ لَا يُنْخَلُ لَهُ الدَّقِيقُ وَ كَانَ ع يَقُولُ لَا تَزَالُ هَذِهِ الْأُمَّةُ بِخَيْرٍ مَا لَمْ يَلْبَسُوا لِبَاسَ الْعَجَمِ وَ يَطْعَمُوا أَطْعِمَةَ الْعَجَمِ- فَإِذَا فَعَلُوا ذَلِكَ ضَرَبَهُمُ اللَّهُ بِالذُّلِّ.] [وسائل الشيعة، ج‏5، ص: 27]

 

حل مسائل راهبردی در حوزه سلامت با بازگشت به مرجعیت علمی قرآن و سنت

خداوند متعال: «پس هرگز از کافران پیروی نکن و با این (کتاب) با آن ها جهادی بزرگ انجام ده» [فَلا تُطِعِ الْكافِرينَ وَ جاهِدْهُمْ بِهِ جِهاداً كَبيراً (52)] [قرآن کریم: سوره فرقان]

در واقع دشمن با تغییر در نگرش بشر امروزی نسبت به مفهوم سلامت؛ توانسته بر اساس آموزه های اقتصاد لیبرالی و منطق سودگرا و منفعت‌طلبِ نظام سرمایه‌داری، کاسبِ درد مردم باشد و با ترس و تبلیغات آحاد جامعه را مجبور به پرداخت هزینه‌های گوناگون برای احیای سلامت خود نماید.

لذا نخست می‌بایست با ارتقای علمی مردم بر اساس مرجعیت علمی قرآن و سنت، تعریف درستی از سلامت را در جامعه نهادینه کرد و این مفهوم درست از سلامت را در ذهن های مستضعفین جهان جایگزین نمود تا ضمن ارتقای سلامت جامعه، میزان وابستگی به دشمنان بشریت به حداقل ممکن برسد.

 

  1. برای تعریف سلامت از منبع اصلی معرفت و شناخت در فهم موضوعات و مسائل اسلامی، یعنی وحی کمک می‌گیریم! چرا که اعتقاد به مرجعیت علمی قرآن و سنت؛ اصلی‌ترین مشخصه در تمدن اسلامی است.
  2. با نگاهی استظهاری از آیات و روایات به معرفی اجمالی حقیقت انسان، علل اصلی بیماری‌ها و مؤثرترین عامل در سلامت پرداخته ایم تا مفهوم سلامت با بیان این چند مؤلفه تبیین شود.

خداوند متعال: «در دین هیچ اجباری نیست. و راه از بیراهه به خوبی آشکار شده است. پس هر کس به طاغوت کفر ورزد، و به خدا ایمان آورد، به یقین، به دستاویزی استوار، که آن را گسستن نیست، چنگ زده است. و خداوند شنوایِ داناست.» [لا إِكْراهَ فِي الدِّينِ قَدْ تَبَيَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَيِّ فَمَنْ يَكْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ يُؤْمِنْ بِاللَّهِ فقد استَمْسَكَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقى‏ لاَ انْفِصامَ لَها وَ اللَّهُ سَميعٌ عَليمٌ (256)] [قرآن کریم، سوره بقره]

 

  1. برای تشخیص دقیق «رشد» و حرکت در مسیر حق می‌بایست مسیر «غیّ» و طاغوت نیز تبین شود. لذا اشاره می‌کنیم؛ درست بر خلاف نگاه وحیانی اسلام به انسان، علل بیماری‌ها و مؤثرترین عوامل در سلامت؛ زیست‌شناسی، طب مدرن و بیوتکنولوژی بر اساس شناخت تجربی و استقرای ناقص خود؛ فرضیه‌ی تکامل داروین را به عنوان نظریه پایه پذیرفته و ربوبیت الهی را در عمل زیر سوال می‌برند.
  2. فرضیه‌ی تکامل داروین؛ نگاهی است که جسارت دخالت در نظام ژنتیک را به دانش آموختگان بیوتکنولوژی می‌دهد و موجب ظهور فساد در خشکی و دریا شده است.

امیرالمؤمنین علی علیه السلام: «اى كميل؛ جز از ما مگير تا از ما باشى. اى كميل؛ هيچ حركت نيست مگر آنكه تو به شناخت آن نيازمندى.» [يَا كُمَيْلُ لَا تَأْخُذْ إِلَّا عَنَّا تَكُنْ مِنَّا يَا كُمَيْلُ مَا مِنْ حَرَكَةٍ إِلَّا وَ أَنْتَ مُحْتَاجٌ فِيهَا إِلَى مَعْرِفَةٍ] [تحف العقول، النص، ص: 171]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *