کرونا، سرماخوردگی ساده یا بیماری کشنده؟

ویروس کرونا، مثل ویروس آنفلوآنزا، با ورود به بدن بر بستر یک بیماری زمینه ای مثل زکام و سرماخوردگی سوار می شود و فعل و انفعالاتی را در بدن انجام می دهد. کسانی که سیستم ایمنی بدن آنها به دلیل تغذیه سالم و عدم سرکوب توسط آنتی­بیوتیک­ها و داروهای شیمیایی، در حالت سلامت و آماده باش قرار دارد، با ابتلا به این ویروس، مشکل چندانی نخواهند داشت. این افراد یا علایمی در بدن خود احساس نخواهند کرد، و یا با علایمی شبیه سرماخوردگی، با کمی استراحت و درمان خانگی، دوره این بیماری را به راحتی طی خواهند کرد.

حتی به جرأت می­توان ادعا کرد که بدن­های سالم، از این بیماری در جهت پاک­سازی و تقویت ایمنی خود استفاده می­کنند و در نهایت این بیماری برای آنان به عنوان یک فرصت و در ادبیات الهی، به عنوان یک نعمت می­تواند نقش­آفرین باشد.

مشکل عمده در افرادی به وجود می­آید که سیستم ایمنی بدن آن­ها، سال­ها تحت سرکوب و تضعیف توسط آنتی­بیوتیک­ها و داروهایی مثل آنتی هیستامین ها، کورتون­ها و مسکن­ها قرار گرفته و از آمادگی و هشیاری لازم جهت مقابله با این بیماری برخوردار نیست. بدن این گروه از افراد، به مثابه کشوری است که ارتش و نیروهای دفاعی مقتدری ندارد و با کوچکترین تهدید دشمن خارجی، سر تسلیم فرود می­آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *