تدابیر هنگام سفر در اربعین۲

::: نارسایی تنفسی :::
۱ در طول مسیر از ماسک بهداشتی استفاده نمایید. ۲ دود اسپند فضا را استریل می‌کند، استشمام دود اسپند باعث می‌شود که آلودگی‌ها اثر نکند و عفونت احتمالی را به‌طورکلی مرتفع کند؛ ضمن اینکه قوت و نیروی روانی و نشاط هم می‌دهد.

::: دل پیچه شدید :::
اکثر د ل پیچه‌ها در اثر مسمومیت غذایی یا بد خورا کیست. ۱ در هنگام  دل‌پیچه به مقدار ضرورت بخورید و بیاشامید و از خوراکی‌های کم‌حجم و پرانرژی استفاده نمایید. ۲ دست در حلق کرده و یا به‌اندازه یک قاشق چای‌خوری اسپند بجوید تا استفراغ کنید.سپس شربت عسل میل کنید. ۳ به‌اندازه یک استکان ترکیب غلیظ عرق نعناع و آب جوش میل نمایید و تا برطرف شدن کامل د ل پیچه هر ۴  ساعت تکرار نمایید.

::: خشکی دست و صورت:::
۱ هر روز صبح ۳ قطره روغن ماساژ بسته سلامت را به داخل ناف بچکانید. ۲ هرروز صبح با چند قطره از روغن ماساژ بسته سلامت تمام نواحی صورت و پیشانی چرب نموده و به‌ آرامی ماساژ دهید.

::: جراحت، بریدگی و خونریزی :::
۱ برای قطع هر نوع خونریزی، پاشیدن زردچوبه روی محل خونریزی مؤثر است. ۲ برای ترمیم انواع جراحت‌ها و بریدگی‌ها عسل را بر محل بمالید. ۳ برای زخم‌های "عفونی" یک مقدار نمک روی آن بپاشید و روی آن را ببندید؛ بین 5 تا 7 دقیقه کمی می‌سوزد اما عفونت را از عمق بیرون می‌کشد.

::: فشارخون پایین :::
۱ انگشت کوچک دست چپ را به مدت 3 دقیقه محکم و فشرده در دست خود نگهدارید. ۲ یک لیوان شربت عسل بنوشید. ۳ یک قاشق چای‌خوری اسپند به‌صورت قرصی با آب میل کنید.(جویده نشود)

::: فشارخون بالا :::
ترکیب آب و سرکه میل کنید.

::: خارش شدید ناشی از گزش حشرات :::
عرق نعناع را بجوشانید و موضع را با جوشانده نعناع شستشو دهید.

::: بی‌حالی زیاد و سستی در بدن :::
۱ یک قاشق غذاخوری از دمنوش گیاهی بسته سلامت را در یک لیوان ریخته و بر روی آن آب جوش بریزید و پوششی بر سطح آن بگذارید سپس ۱۰  دقیقه صبر نمایید و بعد با مقداری عسل میل کنید. این دمنوش را در صورت وجود بی‌حالی زیاد هر ۸ ساعت تکرار نمایید. ۲ ماساژ کتف و کف پاها و کف دست‌ها انجام شود.

 :::::::::::: چند نکته مهم ::::::::::::
۱
در طول مسیر پیاد هروی از پرخوری و بدخوراکی (متنوع خوری) به‌طورجدی پرهیز نمایید که به فرموده پیامبر اسلام (ص) «المعده بیت کل داء، و الحمئه راس کل دواء .»معده مرکز و خانه هر دردى است، و پرهیز و اجتناب (از غذاهاى نامناسب و پرخوری) اساس هر درمانیست. بحار الانوار، ج۶۲ ، ص ۲۹۰ پرخوری علاوه بر بیماری و کسالت جسم، مانع از پرداختن لازم به معنویات است. ۲ به جهت برخورداری از سلامت بیشتر در طول مسیر از غذاهای پرانرژی و کم‌حجم)به‌عنوان نمونه مانند: خرما، ارده، نخود آب( استفاده نمایید؛ این خوراکی‌ها در ارتقای سلامت انسان نیز تأثیر به سزایی دارند. ۳ پیشنهاد می شود در طول مسیر با کمک این بسته به دیگر زائران بیمار و نیازمند امدا درسانی کنید که خدمت به زائران حسینی، خدمت به حضرت اباعبدالله )ع( است و در این مسیر مُبلّغ طب اسلامی ایرانی باشید. ۴ محتویات بسته از داروهای اساسی تشکیل شده است؛ بعضی از داروها به علت در دسترس بودن در طول مسیر مثل: )نمک، اسپند( و همچنین بعضی دیگر به دلیل مورد استفاده قرار گرفتن قبل از سفر همچون(حنا، آبلیمو، نوره) در بسته قرار نگرفته است.

برای شما سفری پر از معنویت و زیارتی مقبول همراه با سلامتی از خدای متعال آرزومندیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *